NB24

NB24

maandag 18 september 2017

Spiboom

Hoe lastig is het als je de fok niet meer kan uitbomen. Je vaart van Harlingen naar Kornwerderzand voor de wind en de een na de ander haalt je in. Ik weet het; er zijn grotere drama's.
Ingehaald worden is niet eens het punt.
Maar dat getwijfel van de fok, het heen en weer rijden van de kar van de fokkeschoot van de ene kant naar de andere kant: ggrrrrrrr-knal  grrrrrrrrr-knal...

Daar komt per vandaag een einde aan.
De spinnakerboom, die ik gebruik voor het uitbomen, is gemaakt.
Twee deskundigen van de waterportjuwelier hadden nog geprobeerd mij te over te halen een nieuwe te kopen. De oude kon echt niet meer gemaakt worden. Hij was gewoon versleten. Hoe lang ik hem al had.

Maar dat was me te gemakkelijk. Soms levert eigenwijsheid toch iets op.

het kapotte beslag  naast het nieuwe


Geen opmerkingen:

Een reactie posten