NB24

NB24

zaterdag 7 augustus 2021

Lelijke plek

Al jaren leg ik de boot op dezelfde manier vast in de box. Of box, meer een vingersteiger. Met 5 landvasten en 3 stootwillen denk ik op alle weersomstandigheden voorbereid te zijn. 

Vele jaren en stormen ging het goed. 

Tot 2 weken geleden. De bolfender, die met een mastworp aan de hekstoel hangt, was naar beneden gezakt en dreef op het wateroppervlak. En tegelijkertijd was er ook een landvast losgeraakt waardoor Titaantje tegen de steiger aanschuurde.

Een lelijke plek is het gevolg. 


Dat laat ik natuurlijk niet zo. Op een goede dag zet ik me aan het herstel. Ontvetten, afplakken, schuren met steeds fijnere korrel. En dan..... een plensbui.

Natuurlijk. Ik had het kunnen weten. Ik roep het over me af. Ook thuis, als ik kozijnen ga schilderen, gaat het vrijwel zeker regenen!

Wordt vervolgd.....



14-08-2021: het is even dreigend maar droog. 


Van buienradar mag het.  Ik waag het er op: ontvetten, afplakken met het dunste tape dat ik heb (plakband) en schilderen...



het resultaat: weer midden in een plensbui, kletsnatte boot; 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten