NB24

NB24

zondag 12 juli 2015

Eindelijk weer eens lekker zeilen

Ik moet het toch vooral van een dagje zeilen in het weekend hebben en dan is het maar afwachten hoe het weer is.
De laatste tijd was het niet veel soeps.
Eerst kon er niet gezeild worden vanwege orkestuitvoeringen (ook leuk, trouwens).
Later was er toevallig steeds zo weinig wind, dat ik nog net de haven uitdreef op zeil, maar vervolgens op de motor moest terugkeren, wilde ik niet opgevroten worden door de wolk muggen en mugjes die zich van mijn schip meester maken, zodra de windkracht onder de 1 is gezakt.
Maar vandaag staat er een lekkere 4 tot 5.
Het is niet zo druk op het IJsselmeer, misschien vanwege de dreigende regen, die ik overigens niet over me heen heb gekregen. Mister Vee stuurt, ik coordineer.



Even later ook de kluiver erbij gezet.

Nog een paar kleine klusjes gedaan, diesel bijgevuld, want over een week heb ik vakantie en staat een nieuwe oversteek naar Engeland op het programma.
Al is dat nog maar helemaal de vraag. Jikke en ik zouden samen de oversteek gaan wagen dit keer. Maar zij brak gisteren op een camping in Zuid-Frankrijk haar teen. Nou valt er op mijn boot niet veel te lopen, maar het is verre van praktisch.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten