NB24

NB24

vrijdag 27 november 2015

Dieseltank 3

Vandaag het deksel weer gesloten. Het deksel thuis geprepareerd: 2x in de IJmopox primer, daarna 2x in de IJmopox HB.
Vloeibare pakking op beide zijden van de groene dieselbestendige rubber pakking, nieuwe RVS schroeven.










Vlak naast het deksel is nu nog een uitsparing die gedeeltelijk is gevuld met vloeibare pakking, die tijdens het aandraaien van de schroeven naar buiten geperst werd.
Als de pakking droog is ga ik dat opvullen met Sikaflex.
Nu alles laten drogen; volgende week GTL-diesel erin.



De pomp van de Jabsco-wc thuis schoongemaakt.
Er waren 2 problemen:
-het leegpompen (handel naar rechts) ging steeds heel zwaar.
-de wc-pot liep steeds weer halfvol
Nu weer alles op de boot gemonteerd en voorzien van nieuwe rubbers. Het zal wel even helpen, maar ik vrees niet lang. Deze problemen komen zo vaak voor dat je niet anders kan concluderen dan dat het gewoon een slecht ontwerp is.



Opnieuw de zwaarkast onder handen genomen. Er zat toch weer veel roest in. Het resultaat van de behandeling 2 jaar geleden (roest verwijderen, behandelen met Owatrol en Primocon) vind ik teleurstellend. Dat ga ik nu anders aanpakken.
Zwaard verwijderd. Met krabbers en beitels op een verlengstuk de wanden zo goed mogelijk schoon gekrabd. Met de staalborstel (boormachine), nabewerkt en daarna in de IJmopox primer gezet.
dit kwam er allemaal uit
Onderkant kiel met de opening van de zwaarkast, na behandeling met de primer
Het gebruikte gereedschap



Na afkrabben en behandelen met IJmopox primer




Geen opmerkingen:

Een reactie posten