NB24

NB24

vrijdag 2 februari 2018

Albin Viggen 8

Met een magneetje getest waar nu de overgang loopt van polyster naat staal. Het magneetje staan nu vlak onder die grens. De onderste naad is dus de kielophanging. Gelukkig. Geen scheur dus. 


Naad verder opengewerkt, oude plamuur verwijderd tot op het staal. Met staalborstel verder kaal gemaakt en ontvet.
En dan in de epoxyprimer. Dat is een goede ondergrond voor de kit. Het wordt dus kit: Simson MSR constructive adhesive. MSR Construction Adhesive is een 1-component elastisch blijvende, snel uithardende constructielijm en montagekit, op basis van Silyl geModificeerd Polymeer (SMP) en is speciaal ontwikkeld voor verlijmingen in de jacht- en scheepsbouw. Het kan onder de waterlijn gebruikt worden. Het voordeel is dat het elastisch blijft. Minimale bewegingen tussen de kiel en de romp worden geabsorbeerd in de kit en zal dus, in tegenstelling tot plamuur, niet tot een breuklijntje in de verf/antifouling leiden. 
Het is overschilderbaar.


De masttop is klaar. VHF-antenne gemonteerd en aangesloten. Connector waterdicht gemaakt met vulcaniserende tape, kabel heeft een trekontlasting middels tiewraps. Tricolor aangesloten. Dit kan van mijn lijstje af.


Maar terwijl ik bovenaan kan schrappen op het todo-lijstje, groeit het onder weer aan.
Er is  lekkage van hemelwater. Ik dacht dat dit door de naad tussen dek en romp kwam, maar die hebben we nu gekit en het lekt nog steeds. Links aan de zijkant is het plankje achter de rugleuning van de bank kletsnat. De ramen zijn het niet, want ik zie geen sporen onder de ramen. Ik verdenk nu het dekbeslag. Er zijn veel gaten in het dek op die plaats:
-de dekromp verbinding is zo'n beetje om de 15 cm gebout met slotbouten.
-de putting voor het onderwant
-de rail voor het leioog van de fok.

Allemaal bouten door het dek heen. Er zit niets anders op dan de bouten los te maken en opnieuw te kitten (of butyltape).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten