NB24

NB24

zaterdag 16 februari 2019

Koningin van de Nacht 9; grootzeil3

Vandaag goede vorderingen.
Op de praktijk in de kamer van de aios op de vloer gewerkt. Onderzoekbank en tafel aan de kant. Meer ruimte en geen huisdieren.
Alle patches, alle zeillatzakjes zitten er nu op. Alle panelen zitten aan elkaar.


Nu de lijken afwerken, trimstrepen, de slider die de schoothoek met de giek verbindt vastmaken, en het zeilnummer en zeilteken.
Al met al nog een hele klus. Maar dat is allemaal aan de randen van het zeil, dat werkt veel prettiger. Meters maken.
En goed opletten dat ik geen foutjes maak. In het achterlijk en onderlijk komt een reguleerlijntje te lopen, die moet ik niet per ongeluk vaststikken. 
Dan moet ik het achterlijk ook nog bijsnijden. Het loopt nu rond, enigszins bol. Al ik dat zo laat dan gaat het achterlijk steeds klapperen. Tussen de zeillatten in moet ik het recht snijden, zelf ietsje hol.
In het voorlijk komt voorlijktouw.
18-02-2019: het onderlijk met leechline is klaar. Het onderlijk is niet zo lang, 2,5 meter. Het is mooi weer. Raam open, opgerold zeil uit het raam naar buiten en 1 rij stikken.


Het buitenboordmotortje is nu ook klaar voor het nieuwe seizoen.
Nieuw spietje besteld voor de impeller. Het is een dingetje van niks, geen wonder dat ik hem niet kon vinden. Spie geinstalleerd tussen impeller en aandrijfas. Staartstuk weer geinstalleerd, wat opnieuw lastig ging, maar na de 10e poging schoof hij tot het eind in de motor. Tijdens de 2e startpoging deed hij het al, een ferme straal uit de motor bewijst dat de impeller het nu goed doet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten