NB24

NB24

dinsdag 2 juli 2019

Texel-Terschelling

De windmeter op de dijk tegenover de jachthaven draait alle kanten op; van noord naar zuid en van west naar oost. Windkracht 1.
We drinken een kop koffie en vertrekken om 07.45. Tot 15.00 uur kunnen we door het Schuitengat, dus dat moeten we gemakkelijk kunnen halen. Als er wind is.
En dat valt dit keer zo maar eens mee.
Windkracht 3 noordwest, later oplopend tot 5.
Het hele traject is bezeild. Op de Oude Vlie een paar keer een slagje moeten maken.
We zijn om 13.30 bij het Schuitengat. Het is aan weerszijden betond met laterale betonning, dat had ik nog niet gezien.



Deze keer genavigeerd met de Rpi. Ging fantastisch. Omdat het schermpje slecht zichtbaar is in de volle zon gebruik ik mijn telefoon als second screen via een VNC-verbinding. Dat gaat prima, alleen het bedienen van het programma, in- en uitzoomen, verschuiven van de kaart, gaat nog niet zo soepel.
Verder ben ik enthousiast. Het is allemaal veel sneller dan de langzame boordcomputer.
Deze optie begint me te bevallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten