NB24

NB24

vrijdag 5 maart 2021

Voorbereidingen nieuwe seizoen

Romp gepoetst en in de was. Met de machine in de was gezet, voordeel is dat er een heel mooi dun laagje was op komt, waardoor het snel en gemakkelijk is uit te wrijven.

Hier en daar de antifouling bijgewerkt. Een paar kleine plekjes. 

Volvo seal gesmeerd met een beetje vet. Kan ik dat niet vergeten.














Altijd kijk ik even vergenoegd op de accu monitor . Het zonnepaneel houdt de accu mooi opgeladen. Geen omkijken naar! Maar nu dus niet. Een dag of 10 geleden is het zonnepaneel gestopt met stroom leveren. Ik ben er mooi op tijd bij. 

Bij het paneel is een "waterdichte" stekkerverbinding omdat ik het paneel wilde kunnen demonteren. In deze verbinding is duidelijk water gekomen. Het is nat en rot. Stekker ertussenuit en provisorisch gerepareerd. 

Hij doet het weer.


De rol tape voor mijn grootzeil is eindelijk gearriveerd. Nu kan ik het helemaal afmaken; zeilteken en trimstrepen erop plakken, klein beetje stikken en dan is het klaar.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten