NB24

NB24

zaterdag 1 juli 2017

klussen aan de mast

Het stoomlicht was weer kapot, de windex was aan gort. Net iets teveel om langs de mast omhoog te gaan.
Dus moed verzameld en de mast gestreken en dan neem ik de gelegenheid te baat om de tricolor te vervangen door een ledlamp met een goede sectorscheiding die op 2 mijl nog goed zichtbaar is.
Ik had een led-vervangingslamp in het oude armatuur gestopt. Een energiezuinige oplossing, dat wel, maar dat gaat ten koste van de sectorscheiding van het rode, groene en witte licht. Een degelijke oplossing.
Alles voor de veiligheid...

De masttop hangt half boven het water. Die situatie heb ik eerder meegemaakt. Je probeert in een moeilijke positie een boutje in te draaien en floep... in de plomp. Ik hang een paraplu omgekeerd aan de mast. Als er iets valt , dan komt het in de paraplu terecht. Vergenoegd over zoveel anticiperend vermogen ga ik aan het werk.
Als ik even gereedschap ophaal komt er een windvlaagje en ja hoor; plu in het water. Gelukkig komt er een motorbootje die hem voor me oppikt.



Het klussen is klaar. Nog 2 weken werken en dan kan de vakantie beginnen.





nieuwe windex


Geen opmerkingen:

Een reactie posten