NB24

NB24

donderdag 7 mei 2015

Opstappers, voorbereiding ...3

Voorbereiding is natuurlijk erg belangrijk, maar er moet vooral gezeild worden.
Anna en Matthijs.

De reparatie van de monitor gaat minstens 4 weken duren.
Maar de medewerker van Faytech (Duitsland) was erg behulpzaam bij het zoeken naar een oplossing toen ik hem vertelde dat ik hem nodig heb voor de Small Ships Race. Hij bood aan een vervangende monitor te sturen met een flinke discount. De tijd gaat dringen maar het moet kunnen lukken.
Ook een tegenvaller bij de bestelling van de PLB. Ik had al een week na de bestelling niets ontvangen. Na een mailtje kreeg ik het antwoord. Het bedrijf kan de PLB niet leveren binnen 7 weken. Tja... Over 12 dagen begint de SSR.
Ik probeer de aankoop te annuleren en elders een PLB aan te schaffen.
Het usb-scherm, bedoeld als back-up scherm en handig om een tocht mee te plannen, heb ik niet aan de praat gekregen. Ik heb het terug gestuurd. Mijn laptopje is nu de backup.


De voorbereidingsavond gisteren (7 mei) gaf vertrouwen. Niets gehoord wat ik niet wist.
Moet alleen nog een tweede puts aanschaffen.

4 opmerkingen:

  1. Maar moet dat dan een puts met, of zonder lijn zijn? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, Hans, daar zeg je wat. Daar vermelden de regelmenten niets over. Wat nu te doen? Ik zou het natuurlijk niet durven om buiten de voorschriften te treden, dat begrijp je.
      Weet je wat; ik leg er een los lijntje in.

      Verwijderen
    2. 4.2.2 Puts met gemakkelijk te verwijderen lijn
      Die hele veiligheidslijst is geloof ik regelmatig gesteggel over, en dit was dacht ik een van de items. :-)

      Verwijderen
  2. Het werd uitgelegd gisteravond: met een defekt roer zou je met 2 putsen achter de boot (met lijntjes!) nog enigszins kunnen sturen. Daarom 2 putsen.
    Mocht je onverhoopt moeten hozen, dan heb je van dat touw alleen maar last en moet je het snel kunnen verwijderen.
    Het is wat hypothetisch wellicht, maar veiligheid staat zeer hoog in het vaandel bij de organisatie van de SSR.

    BeantwoordenVerwijderen