NB24

NB24

zondag 10 april 2016

AIS/marifoon 2

Met een nieuwe  connector aan de slag. Dit keer valt er niets in het water.  Ik ontdoe en extra lang stuk van de kern van zijn isolatie, zodat ik kan controleren dat er geen draadjes opstropen als ik de plug eroverheen schuif. 





Het uitstekende stuk kern knip ik af, even solderen en klaar.



Dan de mastvoet. Ik had nog Monel klinknagels van 4.8 mm. Het zou toch heel erg boffen zijn als die passen. Ik bof. Je hebt van die dagen dat alles tegen zit, dat onderdelen in het water vallen, dat de boel stuk gaat,  meestal regent het dan ook een beetje.  En soms zit het mee. Vandaag is het zo'n stralende dag!
4 Nieuwe popnagels erin en de mastvoet is weer als nieuw. 
Van zo'n dag moet je optimaal gebruik maken, dus ik zet gelijk de mast weer overeind.  
Hij ziet er nog wat kaal uit zonder giek en zonder zeilen, maar dat komt volgende week wel weer.  
En dan ook de proof of the pudding. Een nieuwe SWR-meting, kijken of er geen rood lampje gaat branden op de AIS en nog eens de Meldpost aanroepen en vragen hoe de ontvangst nu is. Ik heb er alle vertrouwen in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten