NB24

NB24

vrijdag 11 december 2015

Dieseltank 5, winterklussen

De 50 liters zitten er in. En het lekt niet.
Die klus is dus klaar.

Nieuw kapje gemaakt voor het dashboardje vlak voor de kajuitingang, waar ik een barst in had geschopt.
De nieuwe is van plexieglas, gebogen met de verffohn. Hij ziet er een beetje scheef uit, dus ik beschouw het als een prototype. Wordt vervolgd.












Onderkant van de kiel en de zwaardkast nog een laagje gegeven. Het is nu behandeld met 2 lagen IJmopox primer en 1 laag IJmopox HB (zwart).

zwaardkast, door de flits krijg je rare reflexies


Nog eens even een blik geworpen op de motor.
De lekkende waterpomp ligt nu thuis,wordt gereviseerd.
Maar er was niet alleen waterlekkage, ook lekte er steeds diesel. Ik verdenk de elekrische opvoerpomp, ik voel nog eens aan de onderkant en ja hoor...die lekt.
dit is het pompje


en dit is de onderkant; diesellekkage, goed te zien bij de schroefjes


Schroefjes heb ik al een keer aangedraaid; helpt niet.
Die moet ook dus ook maar een keer mee naar huis. Hopelijk alleen maar een pakking, anders vernieuwen.

Zo ben ik klaar met 1 winterklus, maar heb ik er ook weer eentje bij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten