NB24

NB24

zaterdag 28 maart 2020

Verkleedpartij


Maandag een patient zonder (!) luchtwegklachten onderzocht, onbeschermd, die 2 dagen later toch een Covid-19-besmeting bleek te hebben.
Ik besluit geen enkele patient meer te zien zonder de bescherming van een chirurgisch mondneusmasker en handschoenen.
Woensdag huisbezoek bij iemand met luchtwegklachten. Buiten trek ik mijn uitrusting aan.
Eenmaal binnen proef ik een haar  in mijn mond. Gadver. Even snel zonder dat iemand het ziet eruit trekken?
Ik doe het niet. Het verstand wint het van het reptielenbrein.
Donderdag "Corona-spreekuur"; een middag in een isolatieruimte in vol ornaat spreekuur.

En dan is het vrijdag. Mijn vrijdag.
Op naar Urk. Lekkere noordoostenbries, veel zon, nog beetje fris. Alle Corona-gedachtes waaien langzaam uit mijn hoofd.


2 opmerkingen: