
Oliefilter en olie vervangen.
Maar eerst nog een nieuwe waterafscheider/brandstofgroffilter geplaatst.
De oude: een Delphi-filter. Altijd een knoeiboel om het filterelement te vervangen. En een gedoe om het weer zonder lekkages te assembleren.
Bij het vervangen zag het filterlelement er overigens schoon uit. De zwarte smurrie die ik op de bodem van de tank heb zit dus nog niet in het filter.

Gelijk de brandstofslang van de koperen brandstofleiding naar elektrische opvoerpomp, van elektrische opvoerpomp naar waterafscheider/groffilter en van waterafscheider/groffilter naar handopvoerpomp vervangen. Ik hoop dat hiermee ook de diesellekkage bij de elektrische opvoerpomp gestopt is.
Ook het fijnfilterelement vervangen. Het vullen van de Separ en de rest van het brandstofsysteem met de handopvoerpomp was een schier eindeloze taak.Toen mijn vinger blauw en mijn geduld op was, besloot ik, na een tip van Bob Waage, tot een andere strategie. Ik sloot de pomp, die ik gebruik voor het oppompen van carterolie, aan op de brandstofslang na de Separ. Dat scheelde. Toen het glas vol was ging ik weer over op het handopvoerpompje. Vervolgens ontluchten en motor starten. Na een halve minuut ging die weer uit. Nog eens ontluchten en toen liep ie als een trein.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten