NB24

NB24

vrijdag 30 oktober 2015

Laatste zeildag 2015

Het is zover. Hij gaat weer op de wal.
Nog één keertje zeilen van Urk naar de Ketelhaven.
Het is prachtig weer, alleen wat weinig wind.

's Morgens met de auto naar Gicom, waar hij op de wal gaat. Dan de vouwfiets uit de auto en fietsend naar Urk. Over de Ketelmeerdijk, langs de vissers die daar altijd te vinden zijn. De Ketelbrug over en dan langs het IJsselmeer naar Urk. Leuk tochtje. Het is oostenwind, dus ik heb nog wind mee ook.

De haven toont een desolate aanblik. Zeilers hebben plaatsgemaakt voor vissers, die met hun hengels de ene na de andere vis naar boven halen.. Ik maak de boot klaar en vaar weg. Als ik de haven uit ben kijk ik nog maar eens goed achterom. Urk: het blijft een mooie skyline, zelfs met de windmolens.  Tot over een half jaar.
Onderweg begin ik vast het dek schoon te maken en lifelines te demonteren.

afscheid van het IJsselmeer


Bij de ketelsluis weer het grote verval van 5 meter.


Een paar klussen doen deze winter en voor je het weet is het weer voorjaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten