NB24

NB24

zaterdag 7 november 2015

Winterklussen

Hij staat weer op de wal.
De volgende winterklussen staan op het programma:

  • aanslag op het dek verwijderen
  • dieseltank schoonmaken
  • afsluiter wc spoelwater vervangen
  • romp opnieuw polijsten
  • zwaardkast inspekteren en eventueel opnieuw ontroesten en behandelen
  • rolfoekhoes van de kluiver verlengen
  • zonnescherm maken
  • "bok" maken om de mast op te vangen bij het strijken

He dek is inmiddels schoon. Er was veel zwart gespikkelde aanslag, wat er met schrobben niet afging. Een middeltje tegen algen en schimmel (chloor) deed wonderen. Gelukkig heb ik alle lijnen zorgvuldig van het dek afgehaald, want chloor verwijdert meer dan alleen algen en schimmels. Van de haren van de borstel bleef nog niet de helft over!


De rolfoekhoes, die toch net iets te kort was, heb ik inmiddels verlengd.

Ik ben begonnen met de dieseltank. Het deksel van het mangat en de schroeven heb ik schoongeschraapt. Op de schroeven kruipolie gedaan. Ik kon het niet laten om alvast 1 schroef los te draaien, om te proberen hoe vast de boel zit: het lukte zonder veel moeite. Dat is hoopvol.
Volgende week ga ik dan de tank leegpompen en het mangat proberen te openen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten