NB24

NB24

vrijdag 13 november 2015

Dieseltank reinigen

De resterende 35 liter diesel uit de tank gepompt:

Toen het mangat geopend. Dat viel nog niet mee. Van de 16 kruiskopschroeven waren er uiteindelijk 2 die ik niet open kreeg. Ik heb het toch al niet zo op kruiskopschroeven. Uiteindelijk bracht de slagschroevendraaier van een medewerker van de jachthaven de oplossing.
Een slagschroevendraaier gaat zeer binnenkort een plaats innemen in mijn gereedschapskist.
Geweldig! Ik zag mezelf al de schroef uitboren, het schroefdraad daarbij vernielen, het gat groter boren, nieuw schroefdraad tappen. Dat is dus allemaal niet nodig.


Er kleven nog rode pakkingresten. Dezelfde pakking zit ook in de schroefgaten. Het zal wel vloeibare pakking zijn die hiervoor gebruikt is.
In de dieseltank ligt op de bodem nog een klein laagje diesel en ..... zwarte smurrie.



Maar toch niet zo veel als ik verwacht had. Aan de andere kant heb ik bij het leegpompen van de dieseltank ook al veel drek gezien.
Tank schoongemaakt.
Thuis ga ik de nieuwe pakking op maat snijden. Misschien nieuwe schroeven kopen. En volgende week kan het mangat weer dicht.


Verder nog even de nieuwe afsluiter voor het spoelwater van de wc er op gedraaid. Nou ja, "even"...... Wel 5 pogingen gedaan. Steeds met meer gastape. Muurvast zit ie niet. Kan het niet testen. Hoop maar dat het goed zit.

3 opmerkingen:

  1. Afsluiter testen: kurk aan de buitenkant er in, en aan de binnenkant een stuk slang er aan en vullen met water zodat je er ongeveer een halve meter waterkolom op kan zetten....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd fijn als de tank weer lekker schoon is. Zelf pas ook de dieselolie eruit gehaald en even goed bekeken.

    BeantwoordenVerwijderen