NB24

NB24

vrijdag 13 september 2019

Eindelijk...















3.





3 Weken niet gezeild vanwege geen wind en 2x weekenddienst.
Maar vandaag is het dan weer zover.
Na 3 kwartier spinnenpoep en spinnen verwijderen de haven uit.
Een superdag. Aangenaam windje, prachtig nazomerweer.

De ge-refurbishde boordpc doet het prima.
Van het oude probleem, hoe langer hoe trager, is niets meer over.
Nog wel een probleem met de multiplexer, waar ik eerst niets van begrijp.
Omdat ik geen NMEA-data ontvang zoek ik naar een alternatief. De AIS-transponder zend via WiFi data.
Met Open-CPN lukt het niet om die langs deze weg binnen te halen. Ik meen me te herinneren dat dat gewoon niet kan.
De app Sailgrib heeft er geen moeite mee.

Terug in de haven ontdek ik dat een draadje bij de mux bijna is doorgebroken, precies achter het zorgvuldig aangebrachte adereindhulsje.
Misschien zijn die adereindhulsjes toch wat overschat.

In oktober heb ik een week vrij.
Heb me ingeschreven voor de 200 mijls solo, maar ik twijfel.
Ik kan in die week ook een andere route gaan volgen. Wadden, of als het goed weer is en alle elektronica werkt weer een oversteek?
Het wordt wel een week solo, want niemand heeft dan vrij. Moet ik maar een dik boek meenemen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten