NB24

NB24

vrijdag 21 oktober 2022

Winterverblijf

Een paar vrije dagen benut voor het klaar maken voor de winterstalling. 

Motoronderhoud, watertank en schoonmaken kajuit was al gebeurd. Het plan: woensdag boot overvaren van Urk naar de Gicom (net achter Ketelhaven). Aftuigen en donderdag kranen en dektent erop.  Woensdag dus vroeg naar de Gicom en dan met de vouwfiets verder naar Urk. En dan terugzeilen naar de Gicom. Tot zover niets aan de hand. Maar bij het opbellen naar de Ketelsluis wordt me verteld dat wegens onderhoud de sluis 2 dagen niet in gebruik is.

Boot dan maar gestald bij Jachthaven Landsend, van dezelfde eigenaar als Gicom. Zeilen eraf en opdoeken, buiskap eraf, dek en kuip in de was en dan naar huis.

Het grootzeil doe ik niet meer in een zeilzak. Het is laminaat en ik wil het voorzichtiger behandelen. Zoals het opgedoekt over de giek ligt, zo neem ik het mee en zo hang ik het in de schuur aan banden aan het plafond.



Donderdag: herstelwerkzaamheden aan de huik en aan de hoes van de kluiver. Landvasten, trimlijnen en schoten in de wasmachine. Helmstok in de lijnolie gezet.

Vrijdag: vroeg naar de Ketelsluis. Hij werkt weer. Om 09.30 staat Titaantje al op de wal. Levensmiddelen, slaapzak en kussens, boeken en kaarten, gemakkelijk te demonteren elektronische apparatuur, helmstok gaan mee naar huis. De vallen hijs ik de mast in; die zijn de komende 5 maanden beschermd tegen UV.

Een van de zitkussens in de kajuit gaat ook mee naar huis, want die ga ik opnieuw stofferen. dat is een van de winterklussen. 

De ander is een nieuwe kluiver. En als de winter dan nog niet voorbij is dan moet ik mijn lithium accu eens afmaken.  En dan overweeg ik nog een (gedeeltelijk) nieuwe kabelboom en nieuwe motorsteunen. Ik hoef me niet te vervelen. En als het allemaal niet lukt..... dan ben ik over 9 maanden met pensioen.


En dan de winterdektent erop. 

Het zonnepaneel houdt de accu opgeladen, dus geen zorg daarover



Geen opmerkingen:

Een reactie posten