NB24

NB24

zondag 24 maart 2019

Koningin van de Nacht 13: grootzeil 5

Vandaag het grootzeil ingewijd. Het is prachtig weer, zonnig, beetje fris (9 graden), windkracht 3. Het is nog stil op het Markermeer.
Het grootzeil ziet er op het eerste gezicht redelijk uit. 
Erg leuk vind ik de losse broek. Met de onderlijkstrekker is het effekt op de bolling van het zeil prachtig te zien.
Leuk vind ik ook dat de bovenste zeillat is doorgelat tot de mast. Die lat is goed buigzaam, volgt de curve van het zeil daar goed.











Het eerste rif alvast geïnstalleerd met een schildpadblokje en een dekoog.


Hier wordt wel een probleem zichtbaar; plooien bij de schoothoek. Dat moet met het inmeten te maken hebben. Wellicht kan ik dat nog corrigeren met de achterstagspanning.














1 opmerking:

  1. Hoi Peter, ik vind het er bewonderenswaardig glad en strak uitzien. Compliment. En een plooitje? Zou me niet verbazen als met een windje die plooien weer helemaal gladgestreken zijn. Zou ik eerst maar eens afwachten voordat je de boel weer openknipt.
    Jur.

    BeantwoordenVerwijderen