NB24

NB24

dinsdag 22 oktober 2019

Naar de winterslaap

Onverwachts een dagje vrij. Het zou een mooie dag worden; Titaantje wordt vanmiddag gekraand.
Eerst naar de Gicom bij de Ketelhaven en dan met het vouwfietsje op weg naar Urk.
Ik ben nog niet eens op een kwart of het begint te miezeren.
Er is een dikke laag hangende bewolking. De wieken van de windmolens verdwijnen in de wolken.



Op de ketelbrug houdt het op met miezeren, het gaat hard regenen. Schuilen kan je hier niet dus ik fiets door.
Bij mijn bootje aangekomen is er geen vezel meer die droog is.





Maar aan boord liggen altijd wel droge kleren.





Om 11.00 uur wordt het droog en vertrek ik. Volgens buienradar blijft het nu droog.
Met een laf zuidoostelijk windje zeil ik met een gangetje van 3 kn naar het zuiden. Het blijft niet droog. Dat is jammer, want ik wil met droge zeilen naar huis.
Maar op het Ketelmeer klaart en op en gaat zelfs de zon schijnen.

De sluis met 5 meter verval is altijd weer indrukwekkend.














Daar hangt ie dan weer.
Als ik de zeilen opdoek ergeren de vlekken van spinnen en spinnepoep me. Hoe krijg je die er uit?





1 opmerking:

  1. Ja, wintertijd....
    https://zeilersforum.nl/index.php/forum-125/fotoboek/251018-zomaar-een-leuke-of-mooie-foto?start=3275#1095543

    BeantwoordenVerwijderen