NB24

NB24

zaterdag 19 oktober 2019

Voorlaatste tochtje

Een natte miezerige zaterdag.
Toch maar naar Urk, want volgende week gaat de Titaantje de wal op.

Er gebeurt niet veel in de haven. Een paar boxen verder heeft een gepensioneerde Duitser, eigenaar van een nogal verwaarloosde boot, een  dekzeil in het water laten vallen. Het zou op de bodem moeten liggen. Samen proberen we het op te dreggen, maar mijn uitschuifbare pikhaak is te kort.

Tijdens mijn laatste tochtje had ik gemerkt dat het stoomlicht kapot was. Ik heb me voorbereid op een solobeklimming van de mast, maar het is niet nodig. De connector onder de mast is los gegaan.








Door de zuidelijke wind deint het behoorlijk in de haven. Ik haal de huiken weg en vaar het IJsselmeer op. Hoe verder ik kom hoe meer het opklaart.
Uiteindelijk zeil ik met een lekker wind 4 tot 5 Bft naar de Trintelhaven en terug.
De werkzaamheden daar, of aan de dijk zijn nog steeds in volle gang gezien de werkschepen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten