NB24

NB24

vrijdag 29 juli 2022

De Koningin verkocht


De Koningin van de Nacht is verkocht.

Alles afwegende  waarschijnlijk een verstandige beslissing. Jikke heeft er veel plezier mee gehad, veel van geleerd. We zijn er samen mee naar Terschelling en Texel geweest. Toch kwam ze niet genoeg aan zeilen toe. Haar vrienden wilden vooral mee als het warm weer was en er geankerd en gezwommen kon worden in de Gouwzee. Geen zeilers in haar vriendenkring en solozeilen is niet haar ding.

Ik heb me lekker kunnen uitleven en ook veel geleerd. Nieuwe zeilen, huik en buiskap, walstroom installatie, 12 V boordnet, accumonitor, richtbaar zonnepaneel, navigatieverlichting, tricolor, marifoon met kabel en antenne, bilgepomp, stuurautomaat. Ik weet nu hoe je een buitenboordmotor moet onderhouden.

Hoe verstandig ook, beetje pijn doet het toch. De koper is een enthousiast zeiler. Dat verzacht de pijn. Hij zocht speciaal een Scandinavische boot. Hij zal de boot  -en de verbeteringen die we hebben aangebracht- waarderen. Een andere geinteresseerde, die de boot kwam bezichtigen, zocht een oude zeilboot om te gebruiken als goedkope sloep. Toch fijn dat de Koningin blijft zeilen.

Jikke gaat zich orienteren op haar verdere zeilcarriere. Zij zoekt meer spectakel; een Hobie Cat? Andere open boot?


2 opmerkingen:

  1. Herkenbaar Peter, onze zoon
    Stephan begon als 10 jarige met Optimist, Splash, Laser......en toen was het even klaar net zeilen. Sinds een jaar of 5 kite surfen, alpinisme, meer spanning en avontuur. Maar in september gaat ie wel een week met mij wadvaren. Papa weer blij !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo gaat het, Albert, jullie hebben het allemaal al meegemaakt. Jikke schreef: "Voor juichen om 6 knopen ben ik nog te jong, dat komt wel als ik ook pensioen ga (haha)". Tja, voel me ineens erg oud.

    BeantwoordenVerwijderen