NB24

NB24

zondag 22 juli 2018

Haven

Vandaag weer even naar de Titaantje. Leuk, na een week met de Koningin op stap te zijn  geweest kijk ik weer met andere ogen naar mijn  boot.

Vorige keer een paar jongens met een zeilboot een plek langszij aangeboden toen alle boxen bezet waren.
Dit zie ik als ik nu aankom:
Wat sympathiek!






Eerst een half uurtje schrobben om alle spinnepoep te verwijderen.
Dan vertrekken.
Mooi, die windmeter en snelheidsmeter, maar is het echt nodig? Het voelt op de Titaantje wel weer solide, stevig. Overeenkomst met de Koningin is dan weer de rommel binnen. Overal waar ik bivakkeer ontstaat rommel.
Het is licht weer, maar met 3 a 4 knopen kom ik toch vooruit. Na een half uurtje houdt de wind ermee op.
In een ommezien verschijnen de mugjes. Waar komen ze vandaan?
Ik pak mijn boek en ga lezen. In de ene hand mijn boek, in de andere mijn shirtje om muggen weg te wapperen.
En zo lees ik het boek uit. Een aanrader: E.H. Gombrich "the story of art".

Terug in de haven is mijn box, die een duidelijk rood bordje heeft, bezet door een sloep. De man houdt zich van de domme. "Wat betekent dat dan, die kleur?", maar hij gaat wel een ander plekje zoeken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten