NB24

NB24

zaterdag 6 oktober 2018

Dag 3

Een waar genot die douche. Gelukkig had ik nog ergens 50 cent.
Vandaag ziet alles er weer anders uit. Dacht ik gisteravond nog aan stoppen, nu zit ik in het zonnetje met 5.5 kn te koersen naar Oude Zeug. Ik zie wel hoe ver ik kom. Laat het maar van de wind (en mijn stemming) afhangen.
Die kruisrakken kosten mij teveel tijd. Ik doe daar 2x zo lang over als anderen. En zoveel tijd is er niet.

14.20
Onderweg van Hindelopen naar Medemblik. Weinig golven, maar ook weinig wind. Vaar nu 2.9 kn. Dat is te langzaam.
De voorspelling is dat het windkracht 2 tot 3 blijft. Ook morgen. Pas zaterdagavond laat gaat het weer flink waaien. Iets te flink misschien wel.

16.00
Gestopt. 
Wegens gebrek aan wind.  Ben niet de enige, vertelde de dame aan wie ik mij afmeldde.
Het blijft bij 120 mijl in 3 dagen.
Toch een leuke ervaring.  Vooral het traject over de Noordzee en de Waddenzee vond ik erg leuk.

rimpelloos IJsselmeer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten