NB24

NB24

zondag 28 oktober 2018

Winter vermaak

Nieuwe rits in de rolfokhoes.

Bovenste stukje, waar je de rits insteekt in de schuiver, begon te scheuren. Lullig dat je voor zo'n scheurtje van anderhalve centimeter een hele rits van 8 meter moet vervangen.
Bij de nieuwe rits moet ik dit verstevigen Misschien met textiellijm.
















Alle vallen, schoten, landvasten en vlaggelijnen van boord gehaald en gewassen. Alles is weer soepel en zonder alg.
Boeken mee naar huis, elektronische apparaten, voor zover gemakkelijk de demonteren, ook mee.
Zeilen laat ik dit keer aan boord.

Met de jachtschilder nog eens uitvoerig naar de zwaardkast in de stalen kiel gekeken. Is dit zodanig roestvrij te krijgen dat het met epoxy te behandelen is. Krabben en schuren is geen optie. Daarmee krijg je het nooit schoon genoeg. Stralen is de enige manier. Kan je in een 5 cm brede brievenbus gaan stralen? Hoe bescherm je de opening aan de bovenkant?
De opties zijn vooralsnog: als een straalbedrijf dit kan, dan wordt het stralen. Lukt dat niet, dan blijf ik elke 2 jaar het zwaard demonteren en zal ik op mijn rug in de kou moeten krabben, slijpen en borstelen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten